23 October 2011

CERAMAH PEMAKANAN HALAL HARAM DI INSTITUT PENDIDIKAN GURU

CERAMAH PEMAKANAN HALAL DAN HARAM 
DI IPG KBA OLEH PJM CIKGU MURAD

PJS(PJM) Cikgu Haji Murad Abu Bakar, Tim Pengerusi SKEMA merangkap Presiden PERJAWI, HPA Industries Sdn Berhad (HPA) telah berkenan menerima jemputan Pengarah, Institut Pendidikan Guru Kampus Bahasa Antarabangsa, Lembah Pantai, Kuala Lumpur untuk menyampaikan ceramah bagi slot ilmu bertajuk “Makanan Halal” bersempena Minggu Kesenian Islam (MKI) bertema “Discovery the Beauty Of Islam” pada 18 Oktober 2011 di Dewan Besar, IPG KBA selama dua jam dari 2:30 hingga 4:30 petang atas usahasama Timbalan Yang di Pertua JAPIM, Sdra Ismail Ibrahim al-Bahanj dan PSD HPA Kerinchi, PPJS(PJE) Kapt(B) Hj. Mohamad Ismail.

PSD Kerinchi turut mengadakan pameran produk-produk keluaran HPA turut serta tiga orang Herbalis yang terdiri daripada Hj. Mesday, Puan Hjh Che Wan Jamilah dan Cik. Raheeda Ibrahim dengan mengadakan perawatan Bekam, Akupuntur, Refleksologi dan Kiropraktik.

Alhamdulillah, hampir 200 orang peserta hadir pada ceramah tersebut dan sebahagian besar diantara para peserta merasakan begitu terkejut dengan jenis-jenis makanan yang tidak halal dipaparkan oleh penceramah yang pernah disaji dan dimakan oleh mereka selama ini tanpa pendedahan oleh mana-mana pihak. Ianya merupakan suatu ceramah yang amat berkesan dan menarik yang pernah disampaikan oleh PJM Cikgu Murad bagi manfaat Ummah.


PJM CIKGU MURAD


PJS(PJE) Abdullah Abdul Rahim dan PJ(Herbalis) Ridwan melawat pameran PSD Kerinchi kendalian PRX Hjh Salbiah dan PJ Azura 


Herbalis dari atas: Hj Mesday, Hj. Onn, Hjh Che Wan Jamilah, Cik. Raheeda


Diedit dan pos oleh : PPJS(PJE) Hj Mohamd Ismail, PSD HPA Kerinchi KL