11 July 2011

Aktifkan 6 pengedar di aras 1 melalui ESP



Pengarah Urusan Tn Hj Ismail Ahmad menyarankan semua PJS dan Pelapis PJS supaya dapat mengaktifkan semula 6 pengedar di aras pertama masing-masing samada yang dah berpangkat mahupun belum melalui program ESP.

Saranan ini dibuat dalam Majlis Penerangan Hibah PJS 2011 yang diadakan di Jejawi Perlis pada 6 Julai baru baru ini.

Dalam majlis itu juga Tn Hj Ismail mengumumkan bahawa semua PJS yang ada sekarang dikekalkan status PJS nya dalam tempoh 3 bulan mulai sekarang dengan memenuhi syarat syarat yang telah diputuskan dan dipantau melalui Kelab dan Pejabat Latihan Zon.

Antara syarat-syarat yang telah putuskan dalam Majlis Penerangan Hibah PJS ialah seperti berikut:

1. Permohonan PJS hendaklah dibuat melalui Pejabat Latihan Zon setelah sesaorang Pengedar merasakan beliau layak untuk di pertimbangkan ke status.

2. Syarat utama melepasi kelayakan untuk di nilai sebagai PJS adalah pencapaian bonus terkini RM 1000.00, Pangkat PJ, keaktifan dalam Siri Program ESP dan program yang lain, tidak melibatkan diri dalam mana mana JUALAN LANGSUNG (MLM,SLM, Jualan langsung internet sistem, Binary, Piramid dan apa apa bentuk yang di kategorikan ujud unsur penajaan dan pembinaan rangkaian) dan komited. Semua ini akan diberikan permarkahan secara merit dan sebahagiannya adalah secara mandatori.

3. Pihak Latihan zon akan mengisi lapuran penilanan dan akan menghantar ke AWM HQ untuk di analisa oleh Panel Penasihat Perlantikan PJS sebelum di serahkan kepada Pengarah Urusan untuk di HIBAH kan.

4. Tempoh Lantikan adalah 3 bulan. Sebarang perlantikan semula adalah bergantung kepada penilaian semasa.

5. Kefahaman mengenai MLM syariah, Produk, Plan 3 tahun Sukses, Skill sebagai Mentor, Keaktifan bersama Kelab dan memiliki Kualiti Kimpimpinan tanpa mengambil kira dari jaringan dan kumpulan mana adalah suatu penilaian utama dalam permarkahan Merit.

6.Semua PJS dan bakal PJS diwajibkan serta memastikan membawa minima 6 orang downline pada aras 1 di program ESP serta melakukan maintain 150 NM untuk kenaikan pangkat PLX dan 100NM bagi peserta yang dah berpangkat. Ini sejajar dengan pembentukan rangkaian melalui program ESP seperti yang di anjurkan oleh HPA.